All Projects

IDProjectTask Type  ascSeveritySummaryStatusOperating SystemProgressAssigned To
95UniGameFeature RequestLowS4 BKNewWin32
0%
Task Description Murmelbahn, Prof muss die Murmel immer wieder aus der Schale nach oben legen, wenn er gerade die ECTS geben will. Wenn die Murmelbahn endlos gemacht werden kann, dann hat der Prof Zeit die ECTS zu geben.
96UniGameFeature RequestLowS4 Nebenfach 2 (Wechsel)NewWin32
0%
Task Description Idee für den Wechsel des Nebenfachs. Klein D. kommt ganz „kabutt“ aus der Vorlesung. Nach 3 Versuchen kommt Student, Dialog. Triggert die Option im Sekretariat zum Wechsel des Nebenfachs.
97UniGameFeature RequestLowSommer 2 ArbeitenNewWin32
0%
Task Description - Job muss vorher (während Semester 4) gefunden werden. Pinnwand neben dem Kaffeeautomaten. Ist aber unordentlich. Herausfinden wegen dem Datum auf den Zetteln. Hauswart darauf aufmerksam machen, dass alte Zettel entsorgt werden. So kann der richtige Job gefunden werden. - Bewerbungsgespräch. Es ist nötig sich dafür mit einer Gabel aus der Mensa zu kämmen und einem JUS Student eine Krawatte zu stehlen. Von nun an hat man keine Geldprobleme mehr. (zB. neues Notebook)
98UniGameFeature RequestLowS5 Kaffeebeschaffungsqueste 4NewWin32
0%
Task Description Nur „Ich brauche einen Kaffee.“ Man kann ihn ohne Probleme hohlen. Es braucht jedoch mind. 2 Expresso um Fit zu sein.
99UniGameFeature RequestLowS5 MMSNewWin32
0%
Task Description MMS Prüfung nicht als letzte Prüfung. X Objekte liegen auf dem Tisch, man muss 5 davon wählen. Die Wahl ist beliebig und führt zum Erfolg der Prüfung. Nach den anderen Prüfungen dieses Semesters kommt eine Mensa-Game-Design-Session in welcher definiert wird, welche 5 Objekte die Spieler in diesem Spiel in der Vorlesung MMS an der Prüfung wählen müssen, damit sie bestehen. Spieler muss die früher gewählten 5 erneut nennen. Möglichkeit auf Definition der Arbeit für die Bachelorthesis.
100UniGameFeature RequestLowS5 KINewWin32
0%
Task Description Roboter bauen, KI Baustein finden und einsetzen. Parcours richtig konfigurieren, Tore öffnen und schliessen, damit Roboter durch den Parcours kommt.
101UniGameFeature RequestLowS5 CGNewWin32
0%
Task Description Algorithmus um sich korrekt zu bewegen im Zimmer während der Prüfung. Mit Hilfe des Bresenhamalgorithmus sich über das Schachbrett (Pulte im Raum) richtig nach vorne bewegen, um die Prüfung abzugeben. Bei Fehler stürzt man durch den Boden (durchfallen).
102UniGameFeature RequestLowS6 Kaffeebeschaffungsqueste 5NewWin32
0%
Task Description Koffeintabletten übers Internet bestellen, weil Kaffee/Expresso nicht mehr ausreicht.
103UniGameFeature RequestLowS6 BTNewWin32
0%
Task Description Drucken der Bachelorthesis in der Kopierzentrale, Druckzentrale ist extrem beschäftig und hat keine Zeit um die BT zu drucken. Formular ausfüllen, Stempel drauf, oben auf den Stapel legen (zB. Mit Ablenkung). So wird die BT gedruckt.
104UniGameFeature RequestLowS6 Endgegner AdministrationNewWin32
0%
Task Description Nebenfach IV Nachweis beschaffen - RAM ausbauen, damit Sekretärin keinen Kaffee mehr trinkt und Zeit hat, den Ausweis auszustellen. • Math. Nachweis beschaffen • Hauptfachnachweis beschaffen • Fehlende 5 ETCS - Es werden 3 Vorlesungen (AFS, DB, DA) ausnahmsweise Angeboten, geben aber keine ECTS - Finden der Vorlesung „Wissenschaftliches Arbeiten“
105UniGameFeature RequestLowSommer 3 UmziehenNewWin32
0%
Task Description Wohnung muss vorher gefunden werden (während Semester 6). Pinnwand beim Kaffeeautomaten hilft mit einem Inserat (das richtige wählen). Beleidigungsfechten am Telefon. Genügend Helfer finden, lassen sich mit den gefundenen Zuckerostereiern bestechen um zu helfen.
106UniGameFeature RequestLowAbspannNewWin32
0%
Task Description Erhalten der Bachelordiploms und Ausblick auf die Fortsetzung (Masterstudium)
108UniGameFeature RequestLowSleeping DeifNewWin32
0%
Brige Task Description Semester 0: Schlafender Deif, Träumt von Matura
122UniGameFeature RequestLowTalking MensafrouNewWin32
0%
Brige Task Description Mensafrou sprechend von der Seite
123UniGameFeature RequestLowIdle MensafrouNewWin32
0%
Brige Task Description Gelangweilte mensafrou
124UniGameFeature RequestLowTaking/Giving Money MensafrouNewWin32
0%
Brige Task Description Mensafrou gibt oder nimmt Geld oder ähnliches.
126UniGameFeature RequestLowIdle WulliNewWin32
0%
Brige Task Description Wulli am Tisch in der Mensa am Poker spielen
127UniGameFeature RequestLowTalking WulliNewWin32
0%
Brige Task Description Sprechender Wulli von vorne
128UniGameFeature RequestLowTaking/Giving Something WulliNewWin32
0%
Brige Task Description Wulli gibt/nimmt etwas. Interaktion mit Deif.
130UniGameFeature RequestLowDealing Ringli Dealer NewWin32
0%
Brige Task Description Interaktion mit ringli dealer
133UniGameFeature RequestLowIdle StatischteNewWin32
0%
Brige Task Description Diverse Statisten für 3OG etc.
134UniGameFeature RequestLowidle hauswartNewWin32
0%
Brige Task Description hauswart
135UniGameFeature RequestLowtalking hauswartNewWin32
0%
Brige Task Description hauswart sprechend
3180Graphic Utility LibraryFeature RequestLowRaw Image SupportNewWin32
0%
Task Description use libraw to load and store raw images
3181Graphic Utility LibraryFeature RequestLowOpenCL image NewWin32
0%
Task Description Design image class such that it is transparent to the user if an algorithm operates in the opencl image or the host image
3183Graphic Utility LibraryFeature RequestLowFlag HandlingNewWin32
0%
Task Description Add type same flag handling. See how QT implemented this. this i a clever way to do it!
56UniGameFeature RequestLowLoge ExWiNewMac Os
100%
Michael Pfeutideif Task Description
63UniGameFeature RequestLowDruckzentraleAssignedMac Os
100%
Michael Pfeuti Task Description
77UniGameFeature RequestLowHomeAssignedMac Os
80%
deif Task Description
43xfce4-linelight-pluginFeature RequestLowPlugin is not aware of its size expanding beyond the ed...AssignedLinux
0%
Michael Pfeuti Task Description Plugin is not aware of its size expanding beyond the edge of the current screen. Please design more intelligent behaviour.
107xfce4-linelight-pluginFeature RequestMediumOption to set the search field at the top of the lineli...AssignedLinux
0%
Michael Pfeuti Task Description Can you add an option to set the search field at the top or the bottom of linelight? This is useful depending on the position of the xfce4-panel (whether it's at the top or bottom of the screen).
8Iocaste EditorFeature RequestLowstart menu for gameNewAll
0%
Task Description set the welcome screen of the exported game. (new game, load, settings, ...)
9Iocaste EditorFeature RequestLowvideo actionNewAll
0%
Task Description action that play a video file
12Iocaste EditorFeature RequestLowmagic wand selecting color basedNewAll
0%
Task Description see magic wand selecting contrast based
13Iocaste EditorFeature RequestLowmagic wand selecting contrast basedNewAll
0%
Task Description auto selection of areas with a similar contrast. this eases the task of marking action ares. it should be possible to change the constrast treshold during selection.
14Iocaste EditorFeature RequestLowstart current game from editorNewAll
0%
Task Description start game, and load current scene
15Iocaste EditorFeature RequestLowhierarchy for pictureNewAll
0%
Task Description folder structure for pictures, otherwise one get lost easily with many pictures
16Iocaste EditorFeature RequestLowcustom cursersNewAll
0%
Task Description allow user to set custom cursors for the game this also includes an action to change the cursor
22Iocaste EditorFeature RequestLowValidation of actionsNewAll
0%
Task Description when a game should be exported it would be wise to check if the actions of one area do not contradict each other. for instance one action says goto image 1 another says goto image 2. => uncertain behavior.
27xfce4-linelight-pluginFeature RequestLowkeybindingNewAll
0%
Task Description possibility to open the search window by a shortcut (definable through xfce)
41Iocaste EditorFeature RequestLowDo/Undo featureNewAll
0%
Task Description standard do undo buttons
42Iocaste EditorFeature RequestLowcommand line featuresNewAll
0%
Task Description for example pass the file name of a project
44Iocaste EditorFeature RequestLowplugin system NewAll
0%
Task Description plugin system to easily add new actions
45Iocaste Game EngineFeature RequestLowSoundsNewAll
0%
Task Description add sound
141Iocaste EditorFeature RequestLowDialog systemNewAll
0%
Task Description possibilty to design and edit dialogs for charaters/etc - code completion for reacting on items in inventory - per action (look at, talk to, pick up,...) one tab - each tab holds a textfield which contains the whole dialog - [itemname] for enabling dialog options when item itemname is in inventory - add label for specifying action trigger at certain dialogs (f.e. [actionname] at the end of the line of a dialog - Deal with going back in the tree (last dialog option always goes back one level - add labels which can be jumped to at the beginning of a dialog line - in the dialog editor keep a list of all available (were created in this editor +/- action) actions for this dialog
152Graphic Utility LibraryFeature RequestLow1D - 4D noise functionNewAll
0%
Michael Pfeuti Task Description perlin/simplex noise
153Graphic Utility LibraryFeature RequestLowPrimary Ray GenerationNewAll
0%
Michael Pfeuti Task Description ray generation for ray tracing
167Iocaste EditorFeature RequestLowCharacter/object PoolAssignedAll
80%
Michael Pfeuti Task Description add all created characters in a pool from where the user can drag and drop an existin character into a new scene make it optional. sometimes we want instancing (when we modify one, all are changed) and sometimes we want independent copies. Of course some properties should be allowed to change like position.
168Iocaste EditorFeature RequestLowParallel vs. Serial Action SequencesNewAll
0%
Task Description Action Preferences Dialog: Each action is in a block of parallel action sequences. It is possible to arrange parallel sequences in a serial sequence. Each action gets the number of its sequence for saving. Actions are listed in a table. Each action gets a number. Actions with the same number are executed parallel.
169Iocaste EditorFeature RequestLowCharacter Scaling in PanelsNewAll
0%
Task Description when an object is made into a character it should be displayed the way it will appear in the game. Thus, it is necessary to scale it according to its position and relative size to the Dummy.
Showing tasks 51 - 100 of 105 Page 2 of 3 - 1 - 2 - 3 -

Available keyboard shortcuts

Tasklist

Task Details

Task Editing