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95 | UniGame | Feature Request | Low | S4 BK | New | Win32 | |
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Task Description
Murmelbahn, Prof muss die Murmel immer wieder aus der Schale nach oben legen, wenn er gerade die ECTS geben will. Wenn die Murmelbahn endlos gemacht werden kann, dann hat der Prof Zeit die ECTS zu geben. |
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96 | UniGame | Feature Request | Low | S4 Nebenfach 2 (Wechsel) | New | Win32 | |
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Task Description
Idee für den Wechsel des Nebenfachs. Klein D. kommt ganz „kabutt“ aus der Vorlesung. Nach 3 Versuchen kommt Student, Dialog. Triggert die Option im Sekretariat zum Wechsel des Nebenfachs. |
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97 | UniGame | Feature Request | Low | Sommer 2 Arbeiten | New | Win32 | |
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Task Description
- Job muss vorher (während Semester 4) gefunden werden. Pinnwand neben dem Kaffeeautomaten. Ist aber unordentlich. Herausfinden wegen dem Datum auf den Zetteln. Hauswart darauf aufmerksam machen, dass alte Zettel entsorgt werden. So kann der richtige Job gefunden werden.
- Bewerbungsgespräch. Es ist nötig sich dafür mit einer Gabel aus der Mensa zu kämmen und einem JUS Student eine Krawatte zu stehlen. Von nun an hat man keine Geldprobleme mehr. (zB. neues Notebook) |
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98 | UniGame | Feature Request | Low | S5 Kaffeebeschaffungsqueste 4 | New | Win32 | |
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Task Description
Nur „Ich brauche einen Kaffee.“ Man kann ihn ohne Probleme hohlen. Es braucht jedoch mind. 2 Expresso um Fit zu sein. |
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99 | UniGame | Feature Request | Low | S5 MMS | New | Win32 | |
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Task Description
MMS Prüfung nicht als letzte Prüfung. X Objekte liegen auf dem Tisch, man muss 5 davon wählen. Die Wahl ist beliebig und führt zum Erfolg der Prüfung. Nach den anderen Prüfungen dieses Semesters kommt eine Mensa-Game-Design-Session in welcher definiert wird, welche 5 Objekte die Spieler in diesem Spiel in der Vorlesung MMS an der Prüfung wählen müssen, damit sie bestehen. Spieler muss die früher gewählten 5 erneut nennen. Möglichkeit auf Definition der Arbeit für die Bachelorthesis. |
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100 | UniGame | Feature Request | Low | S5 KI | New | Win32 | |
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Task Description
Roboter bauen, KI Baustein finden und einsetzen. Parcours richtig konfigurieren, Tore öffnen und schliessen, damit Roboter durch den Parcours kommt. |
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101 | UniGame | Feature Request | Low | S5 CG | New | Win32 | |
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Task Description
Algorithmus um sich korrekt zu bewegen im Zimmer während der Prüfung. Mit Hilfe des Bresenhamalgorithmus sich über das Schachbrett (Pulte im Raum) richtig nach vorne bewegen, um die Prüfung abzugeben. Bei Fehler stürzt man durch den Boden (durchfallen). |
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102 | UniGame | Feature Request | Low | S6 Kaffeebeschaffungsqueste 5 | New | Win32 | |
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Task Description
Koffeintabletten übers Internet bestellen, weil Kaffee/Expresso nicht mehr ausreicht. |
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103 | UniGame | Feature Request | Low | S6 BT | New | Win32 | |
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Task Description
Drucken der Bachelorthesis in der Kopierzentrale, Druckzentrale ist extrem beschäftig und hat keine Zeit um die BT zu drucken. Formular ausfüllen, Stempel drauf, oben auf den Stapel legen (zB. Mit Ablenkung). So wird die BT gedruckt. |
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104 | UniGame | Feature Request | Low | S6 Endgegner Administration | New | Win32 | |
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Task Description
Nebenfach IV Nachweis beschaffen
- RAM ausbauen, damit Sekretärin keinen Kaffee mehr trinkt und Zeit hat, den Ausweis auszustellen.
• Math. Nachweis beschaffen
• Hauptfachnachweis beschaffen
• Fehlende 5 ETCS
- Es werden 3 Vorlesungen (AFS, DB, DA) ausnahmsweise Angeboten, geben aber keine ECTS
- Finden der Vorlesung „Wissenschaftliches Arbeiten“ |
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105 | UniGame | Feature Request | Low | Sommer 3 Umziehen | New | Win32 | |
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Task Description
Wohnung muss vorher gefunden werden (während Semester 6). Pinnwand beim Kaffeeautomaten hilft mit einem Inserat (das richtige wählen). Beleidigungsfechten am Telefon. Genügend Helfer finden, lassen sich mit den gefundenen Zuckerostereiern bestechen um zu helfen. |
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106 | UniGame | Feature Request | Low | Abspann | New | Win32 | |
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Task Description
Erhalten der Bachelordiploms und Ausblick auf die Fortsetzung (Masterstudium) |
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108 | UniGame | Feature Request | Low | Sleeping Deif | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Semester 0: Schlafender Deif, Träumt von Matura |
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122 | UniGame | Feature Request | Low | Talking Mensafrou | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Mensafrou sprechend von der Seite |
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123 | UniGame | Feature Request | Low | Idle Mensafrou | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Gelangweilte mensafrou |
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124 | UniGame | Feature Request | Low | Taking/Giving Money Mensafrou | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Mensafrou gibt oder nimmt Geld oder ähnliches. |
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126 | UniGame | Feature Request | Low | Idle Wulli | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Wulli am Tisch in der Mensa am Poker spielen |
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127 | UniGame | Feature Request | Low | Talking Wulli | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Sprechender Wulli von vorne |
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128 | UniGame | Feature Request | Low | Taking/Giving Something Wulli | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Wulli gibt/nimmt etwas. Interaktion mit Deif. |
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130 | UniGame | Feature Request | Low | Dealing Ringli Dealer | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Interaktion mit ringli dealer |
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133 | UniGame | Feature Request | Low | Idle Statischte | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
Diverse Statisten für 3OG etc. |
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134 | UniGame | Feature Request | Low | idle hauswart | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
hauswart |
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135 | UniGame | Feature Request | Low | talking hauswart | New | Win32 | |
Brige |
Task Description
hauswart sprechend |
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3180 | Graphic Utility Library | Feature Request | Low | Raw Image Support | New | Win32 | |
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Task Description
use libraw to load and store raw images |
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3181 | Graphic Utility Library | Feature Request | Low | OpenCL image | New | Win32 | |
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Task Description
Design image class such that it is transparent to the user if an algorithm operates in the opencl image or the host image |
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3183 | Graphic Utility Library | Feature Request | Low | Flag Handling | New | Win32 | |
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Task Description
Add type same flag handling. See how QT implemented this. this i a clever way to do it! |
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56 | UniGame | Feature Request | Low | Loge ExWi | New | Mac Os | |
Michael Pfeutideif |
Task Description
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63 | UniGame | Feature Request | Low | Druckzentrale | Assigned | Mac Os | |
Michael Pfeuti |
Task Description
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77 | UniGame | Feature Request | Low | Home | Assigned | Mac Os | |
deif |
Task Description
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43 | xfce4-linelight-plugin | Feature Request | Low | Plugin is not aware of its size expanding beyond the ed... | Assigned | Linux | |
Michael Pfeuti |
Task Description
Plugin is not aware of its size expanding beyond the edge of the current screen. Please design more intelligent behaviour. |
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107 | xfce4-linelight-plugin | Feature Request | Medium | Option to set the search field at the top of the lineli... | Assigned | Linux | |
Michael Pfeuti |
Task Description
Can you add an option to set the search field at the top or the bottom of linelight? This is useful depending on the position of the xfce4-panel (whether it's at the top or bottom of the screen). |
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8 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | start menu for game | New | All | |
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Task Description
set the welcome screen of the exported game. (new game, load, settings, ...) |
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9 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | video action | New | All | |
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Task Description
action that play a video file |
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12 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | magic wand selecting color based | New | All | |
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Task Description
see magic wand selecting contrast based |
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13 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | magic wand selecting contrast based | New | All | |
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Task Description
auto selection of areas with a similar contrast. this eases the task of marking action ares. it should be possible to change the constrast treshold during selection. |
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14 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | start current game from editor | New | All | |
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Task Description
start game, and load current scene |
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15 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | hierarchy for picture | New | All | |
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Task Description
folder structure for pictures, otherwise one get lost easily with many pictures |
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16 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | custom cursers | New | All | |
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Task Description
allow user to set custom cursors for the game
this also includes an action to change the cursor |
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22 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | Validation of actions | New | All | |
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Task Description
when a game should be exported it would be wise to check if the actions of one area do not contradict each other. for instance one action says goto image 1 another says goto image 2. => uncertain behavior. |
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27 | xfce4-linelight-plugin | Feature Request | Low | keybinding | New | All | |
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Task Description
possibility to open the search window by a shortcut (definable through xfce) |
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41 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | Do/Undo feature | New | All | |
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Task Description
standard do undo buttons |
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42 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | command line features | New | All | |
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Task Description
for example pass the file name of a project |
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44 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | plugin system | New | All | |
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Task Description
plugin system to easily add new actions |
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45 | Iocaste Game Engine | Feature Request | Low | Sounds | New | All | |
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Task Description
add sound |
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141 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | Dialog system | New | All | |
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Task Description
possibilty to design and edit dialogs for charaters/etc
- code completion for reacting on items in inventory
- per action (look at, talk to, pick up,...) one tab
- each tab holds a textfield which contains the whole dialog
- [itemname] for enabling dialog options when item itemname is in inventory
- add label for specifying action trigger at certain dialogs (f.e. [actionname] at the end of the line of a dialog
- Deal with going back in the tree (last dialog option always goes back one level
- add labels which can be jumped to at the beginning of a dialog line
- in the dialog editor keep a list of all available (were created in this editor +/- action) actions for this dialog |
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152 | Graphic Utility Library | Feature Request | Low | 1D - 4D noise function | New | All | |
Michael Pfeuti |
Task Description
perlin/simplex noise |
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153 | Graphic Utility Library | Feature Request | Low | Primary Ray Generation | New | All | |
Michael Pfeuti |
Task Description
ray generation for ray tracing |
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167 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | Character/object Pool | Assigned | All | |
Michael Pfeuti |
Task Description
add all created characters in a pool from where the user can drag and drop an existin character into a new scene
make it optional.
sometimes we want instancing (when we modify one, all are changed) and sometimes we want independent copies. Of course some properties should be allowed to change like position. |
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168 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | Parallel vs. Serial Action Sequences | New | All | |
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Task Description
Action Preferences Dialog:
Each action is in a block of parallel action sequences. It is possible to arrange parallel sequences in a serial sequence.
Each action gets the number of its sequence for saving.
Actions are listed in a table. Each action gets a number. Actions with the same number are executed parallel. |
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169 | Iocaste Editor | Feature Request | Low | Character Scaling in Panels | New | All | |
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Task Description
when an object is made into a character it should be displayed the way it will appear in the game. Thus, it is necessary to scale it according to its position and relative size to the Dummy. |